- Riita-asiat
Jos matkapakettisopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan . Matkustaja voi saattaa riita-asian myös kotipaikkansa käräjäoikeuden käsiteltäväksi.
Matkaehdot - sisällys
Yleiset matkapakettiehdot sekä Tjäreborgin lisä- ja erityisehdot
1. Soveltamisala
2. Matkapakettisopimus ja vastuu sopimuksen toteuttamisesta
3. Sopimuksen syntyminen ja hinnan maksaminen
4. Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista
5. Matkustajan oikeus peruuttaa matka matkanjärjestäjän tekemien muutosten tai matkakohteen olojen vuoksi ennen matkan alkamista
6. Matkustajan oikeus keskeyttää matka ja purkaa sopimus matkan aikana
7. Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle
8. Hinnanmuutokset
9. Matkanjärjestäjän tekemät muutokset matkapakettisopimukseen
10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka
11. Matkanjärjestäjän oikeus purkaa sopimus
12. Virhe ja virheilmoitus
13. Virheen korjaus
14. Vaihtoehtoisten palvelujen tarjoaminen matkan aikana
15. Hinnanalennus
16. Vahingonkorvaus
17. Varausvirheet
18. Muun lainsäädännön nojalla saadun korvauksen vähentäminen
19. Korvausvaatimukset
20. Riita-asiat
21. Muutokset
22. Erityisehdot Matkajokeri (määrittelemätön majoitus)
23. Erityisehdot risteilyt
24. Erityisehdot jalkapallopaketit
25. Erityisehdot formula 1 -matkat
Matkapakettiehdot tulostettavana versiona (PDF)
Matkapakettiehdot ryhmille (PDF)