- Hinnanalennus
Jos virhettä ei ole korjattu viivytyksettä matkanjärjestäjän kustannuksella tai jos virhe ei ole korjattavissa, matkustajalla on oikeus virheen merkitystä vastaavaan hinnanalennukseen, ellei matkanjärjestäjä osoita, että virhe johtuu matkustajasta.
Oikeutta hinnanalennukseen ei kuitenkaan ole, jos virhe on merkitykseltään vähäinen suhteessa koko sopimukseen. Hinnanalennusta laskettaessa lähtökohtana on matkapaketin kokonaishinta, eikä virheen sisältäneen yksittäisen matkapalvelun hinta. Virheen merkitystä arvioitaessa voidaan ottaa huomioon myös matkustajan yksilölliset tarpeet ja erityiset toiveet sopimusta tehtäessä.
- Yleiset matkapakettiehdot sekä Tjäreborgin lisä- ja erityisehdot
- 1. Soveltamisala
- 2. Matkapakettisopimus ja vastuu sopimuksen toteuttamisesta
- 3. Sopimuksen syntyminen ja hinnan maksaminen
- 4. Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista
- 5. Matkustajan oikeus peruuttaa matka matkanjärjestäjän tekemien muutosten tai matkakohteen olojen vuoksi ennen matkan alkamista
- 6. Matkustajan oikeus keskeyttää matka ja purkaa sopimus matkan aikana
- 7. Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle
- 8. Hinnanmuutokset
- 9. Matkanjärjestäjän tekemät muutokset matkapakettisopimukseen
- 10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka
- 11. Matkanjärjestäjän oikeus purkaa sopimus
- 12. Virhe ja virheilmoitus
- 13. Virheen korjaus
- 14. Vaihtoehtoisten palvelujen tarjoaminen matkan aikana
- 15. Hinnanalennus
- 16. Vahingonkorvaus
- 17. Varausvirheet
- 18. Muun lainsäädännön nojalla saadun korvauksen vähentäminen
- 19. Korvausvaatimukset
- 20. Riita-asiat
- 21. Muutokset
- 22. Erityisehdot Matkajokeri (määrittelemätön majoitus)
- 23. Erityisehdot risteilyt
- 24. Erityisehdot jalkapallopaketit
- 25. Erityisehdot formula 1 -matkat
- Matkapakettiehdot tulostettavana versiona (PDF)
- Matkapakettiehdot ryhmille (PDF)