Matkailun rajoituksia puretaan

(13.8.2020 klo 12.22)

Matkustusrajoituksista on luovuttu Suomen ja seuraavien maiden välillä: Irlanti, Islanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Malta, Norja, Saksa, San Marino, Slovakia, Slovenia, Tanska, Unkari, Sveitsi, Vatikaani ja Viro.

Valtioneuvosto tarkastelee tilannetta noin kahden viikon välein, mutta tarvittaesa rajoituksia voidaan muuttaa myös aiemmin.
Huomioithan, että kohdemaan viranomaisilla voi olla yhä edelleen säädöksiä tai rajoituksia koskien matkailua.

Jos rajoituksiin tulee muutoksia jotka vaikuttavat matkaasi, olemme sinuun yhteydessä.

Tjäreborgin kesäohjelma lomalennoilla 2020
Kreikka:
29.7. alkaen: Rodos ja Kreeta (Iraklionin lentokenttä)


Peruutetut matkat
Peruuntuneesta matkasta maksettu hinta palautetaan asiakkaille. Matkan voi myös muuttaa toiseen ajankohtaan ilman muutoskuluja. Lähetämme kaikille asiakkaille sähköpostitse ohjeistuksen asiasta. Olemme yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joiden matkaan tämä vaikuttaa, joten sinun ei tarvitse ottaa meihin yhteyttä matkan muuttamiseksi tai peruuttamiseksi.

Muutosten ja rahanpalautusten käsittely
Pandemialla on edelleen suuri vaikutus ihmisiin, matkailualaan ja koko yhteiskuntaan. Viimeisten kuukausien aikana olemme käsitelleet suuria määriä matkojen muutoksia ja peruutuksia.

Saamme useita kysymyksiä rahanpalautuksista sekä siirroista uusille matkavarauksille. Asiakkaana sinua suojaa, kuten aina, matkapakettilaki ja matkapakettiehdot. Normaaliolosuhteissa takaisinmaksu tapahtuu pääsääntöisesti kahden viikon kuluessa matkan peruuttamisesta. Näin poikkeuksellisessa tilanteessa takaisinmaksuissa kestää valitettavasti normaalia pidempi aika, sillä käsittelemme valtavan määrän varauksia, joihin tilanne on vaikuttanut.

Pyrimme tekemään takaisinmaksut järjestyksessä sen mukaan, milloin olet saanut meiltä vahvistuksen matkan muutoksesta tai peruutuksesta. Tällä hetkellä takaisinmaksujen käsittelyaika on noin 40 päivää. Olemme käsitelleet suurimman osan peruutuksista/muutoksista aina 8.7. asti (vahvistus muutoksesta/peruutuksesta saapunut).

Peruttujen matkojen osalta hyvitämme maksamasi summan ja muutoksissa mahdollisen hinnanerotuksen sille maksukortille tai lahjakortille, jolla olet maksanut matkan. Jos olet maksanut pankin kautta, palautamme summan meille ilmoittamallesi pankkitilille. Huomioithan, että jos olet käyttänyt useampaa maksutapaa, kukin summa palautetaan sitä vastaavalle maksutavalle. Palautukset eivät välttämättä näy samana päivänä, sillä maksusuorituksiin kuluu eri aika.
Olemme erittäin pahoillamme takaisinmaksujen viivästyksestä sekä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuneesta harmista ja turhautumisesta. Kiitos ymmärryksestä.

Ruuhkaa asiakaspalvelussa
Asiakaspalvelumme on monien yhteydenottojen vuoksi ruuhkautunut ja toivomme, että et lähetä samasta asiasta useita viestejä eri palvelukanavissa. Teemme parhaamme palvellaksemme sinua mahdollisimman hyvin myös tässä poikkeustilanteessa.