Matkailun rajoitukset

(21.9.2020 klo 14.55)

Hallitus seuraa tilannetta ja tarvittaessa matkustusrajoitukset voivat muuttua hyvin nopeasti. Jos rajoituksiin tulee muutoksia jotka vaikuttavat matkaasi, olemme sinuun yhteydessä.


Peruutetut matkat
Peruuntuneesta matkasta maksettu hinta palautetaan asiakkaille. Matkan voi myös muuttaa toiseen ajankohtaan ilman muutoskuluja. Lähetämme kaikille asiakkaille sähköpostitse ohjeistuksen asiasta. Olemme yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joiden matkaan tämä vaikuttaa, joten sinun ei tarvitse ottaa meihin yhteyttä matkan muuttamiseksi tai peruuttamiseksi.

Muutosten ja rahanpalautusten käsittely
Pandemialla on edelleen suuri vaikutus ihmisiin, matkailualaan ja koko yhteiskuntaan. Viimeisten kuukausien aikana olemme käsitelleet suuria määriä matkojen muutoksia ja peruutuksia.

Saamme useita kysymyksiä rahanpalautuksista sekä siirroista uusille matkavarauksille. Asiakkaana sinua suojaa, kuten aina, matkapakettilaki ja matkapakettiehdot. Normaaliolosuhteissa takaisinmaksu tapahtuu pääsääntöisesti kahden viikon kuluessa matkan peruuttamisesta. Näin poikkeuksellisessa tilanteessa takaisinmaksuissa kestää valitettavasti normaalia pidempi aika, sillä käsittelemme valtavan määrän varauksia, joihin tilanne on vaikuttanut.

Pyrimme tekemään takaisinmaksut järjestyksessä sen mukaan, milloin olet saanut meiltä vahvistuksen matkan muutoksesta tai peruutuksesta. Tällä hetkellä takaisinmaksujen käsittelyaika on noin 40 päivää. Olemme käsitelleet suurimman osan peruutuksista/muutoksista aina 12.8. asti (vahvistus muutoksesta/peruutuksesta saapunut). Viikolla 39 käsittelemme varauksia, joiden peruutus-/muutospäivä on viimeistään 19.8.

Peruttujen matkojen osalta hyvitämme maksamasi summan ja muutoksissa mahdollisen hinnanerotuksen sille maksukortille tai lahjakortille, jolla olet maksanut matkan. Jos olet maksanut pankin kautta, palautamme summan meille ilmoittamallesi pankkitilille. Huomioithan, että jos olet käyttänyt useampaa maksutapaa, kukin summa palautetaan sitä vastaavalle maksutavalle. Palautukset eivät välttämättä näy samana päivänä, sillä maksusuorituksiin kuluu eri aika.
Olemme erittäin pahoillamme takaisinmaksujen viivästyksestä sekä asiakkaillemme mahdollisesti aiheutuneesta harmista ja turhautumisesta. Kiitos ymmärryksestä.