Nainen kävelee pitkällä, tyhjällä hiekkarannalla

ESG-strategiamme

NLTG:n visio on olla Pohjoismaiden johtava matkanjärjestäjä vastuullisessa matkustamisessa. Haluamme, että ihmiset voivat edistää omaa hyvinvointiaan matkustamalla, ja samalla haluamme suojella toisten ihmisten ja planeetamme hyvinvointia. Meillä on selkeä suunnitelma vuoteen 2030 saakka – ja ja tavoitteet aina vuoteen 2050 saakka.

Ilmastovaikutusten vähentäminen

Noin 90 % toimintamme ilmastovaikutuksesta syntyy omista lennoistamme ja hotellitoiminnoistamme. Siksi keskitymme erityisesti näihin osa-alueisiin, joissa voimme aikaansaada positiivisia muutoksia.

Sunclass Airlines

Vähennämme oman lentoyhtiömme CO2-päästöjä per matkustajakilometri 25 prosentilla vuoteen 2030 mennessä, ja pitkäaikainen tavoitteemme on nettonolla vuoteen 2050 mennessä. Tavoitteisiin päästään mm. uusimalla koko lentokonelaivastomme Airbus neo-malleilla sekä panostamalla uusiutuvan polttoaineen käyttöön.

Lisätietoa lentoyhtiöstämme

Omat hotellimme

Tällä hetkellä 56 % omista hotelleistamme käyttää uusiutuvaa sähköä. Vuoteen 2025 mennessä kaikki omat hotellimme käyttävät uusiutuvaa sähköä. 2040 mennessä kaikkien yhteistyöhotelliemme tulee käyttää uusiutuvaa sähköä. Pitkäaikainen päästötavoitteemme omissa hotelleissamme on nettonolla vuoteen 2040 mennessä.

• Kaikilla omilla hotelleillamme (Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels ja OBC) tulee olla Travelife-sertifiointi. Hotellit ovat käyttäneet Travelife-ohjeistuksia vuodesta 2010 ja sertifiointityö jatkuu.

• Kehitämme jätteiden lajittelua hotelleissamme.

• Käyttämme hotelliemme ravintoloissa mahdollisimman paljon paikallisia raaka-aineita, jos mahdollista lähellä tuotettua ja luomua.

• Tavoitteenamme on vähentää ravintoloidemme ruokahävikkiä. Poistamme palmuöljyä sisältävät tuotteet tai korvaamme ne sertifioitua palmuöljyä sisältävillä tuotteilla ravintoloissamme 2023 aikana ja Mini Marketeista viimeistään 2025 aikana.

Talo Kap Verdellä

Yhteisöissä, joissa toimimme, haluamme mm.

  • Edistää positiivista muutosta, työpaikkojen syntymistä ja talouskasvua esimerkiksi luomalla houkuttelevia työllistymismahdollisuuksia lomakohteissa
  • Olla kiinnostava työnantaja, josta työntekijät ovat ylpeitä, ja työpaikka, jossa kehitytään ja viihdytään ja jossa monimuotoisuus on keskeinen arvo
  • Tunnistaa ja tarjota enemmän vastuullisesti tuotettuja retkiä
  • Suojella lapsia
  • Irtisanoutua villieläinten hyväksikäytöstä ja ohjata matkailijoita eläinystävällisiin elämyksiin – teemme tiivistä yhteistyötä World Animal Protectionin kanssa
  • Pyrkiä edistämään parempaa tulevaisuutta tuleville sukupolville investointien ja erilaisten projektien kautta
Vihreitä palmunlehviä

Lisää tavoitteita

  • Vähentää edelleen kertakäyttömuovin käyttöä. 2023 aikana aiomme poistaa ja korvata kaikki kertakäyttöiset muovituotteet lennoillamme ja omissa hotelleissamme. 2025 tämä on tavoitteena kaikissa toiminnoissamme.
  • Kaikilla kumppanihotelleilla lomalentotarjonnassamme on GSTC-standardien mukainen sertifiointi 2030.
  • Airshoppen, joka vastaa ostostarjonnastamme lennoilla, on niin ikään asettanut useita vastuullisuustavoitteita, kuten muovin vähentäminen, energiankulutuksen laskeminen ja aurinkopaneelien asentaminen varastohalleihin. Ostoissa vältetään tuotteiden tarpeetonta pakkausta sekä varmistetaan, ettei valikoimassa ole ympäristölle haitallisia ainesosia sisältäviä tuotteita.

Aikajana tavoitteille