Hymyilevä matkaopas

Luotettava ja turvallinen loma

Monta syytä valita Tjäreborg

Tjäreborg on hyvä valinta, kun haluat lomailla turvallisesti ja nauttia laadusta ja hyvästä palvelusta. Olemme luotettava, pohjoismainen matkanjärjestäjä, ja teemme kaikkemme, jotta sinä saat hienoja lomamuistoja.

Safe Travel -tunnus

Tällä hetkellä monet kysyvät…

Juuri nyt monet kysyvät meiltä taustastamme ja omistajistamme. Tjäreborg on osa pohjoismaista Nordic Leisure Travel Groupia, ja pääomistajamme ovat Norjasta ja Ruotsista.
Lue lisää omistajistamme

Meiltä kysytään nyt usein myös lentoreiteistä. Lentoyhtiömme Sunclass Airlines eivätkä muutkaan eurooppalaiset lentoyhtiöt lennä Venäjän ilmatilassa.

Juuri nyt monet kysyvät meiltä taustastamme ja omistajistamme. Tjäreborg on osa pohjoismaista Nordic Leisure Travel Groupia, ja pääomistajamme ovat Norjasta ja Ruotsista. [Lue lisää omistajistamme](#nordic) Meiltä kysytään nyt usein myös lentoreiteistä. Lentoyhtiömme Sunclass Airlines eivätkä muutkaan eurooppalaiset lentoyhtiöt lennä Venäjän ilmatilassa.

Siksi Tjäreborg

Vakaa pohjoismainen omistus
Tjäreborg on osa pohjoismaista Nordic Leisure Travel Groupia (NLTG), jonka omistavat norjalainen Strawberry Group (39,5 %), ruotsalainen pääomarahastoyhtiö Altor (39,5 %) ja brittiläinen TDR (19,75 %) yhdessä Nordic Leisure Travel Groupin johdon kanssa (1,25%).

Tjäreborg ja sen pohjoismaiset sisaryhtiöt, Ving ja Globetrotter Ruotsissa, Ving Norjassa ja Spies Tanskassa muodostavat yhdessä pohjoismaiden suurimman matkailuyrityksen. Siihen kuuluu myös lentoyhtiömme Sunclass Airlines sekä Hotels & Resorts, joka vastaa omista hotelliketjuistamme (Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing ja Sunprime Hotels). Monipuolisen toimintamme ansiosta voimme tarjota sinulle yhtenäisen lomapalvelun – aina varaamisesta lentoihin ja hotellielämykseen.

Lue lisää NLTG-konsernista

Huoleton matkapaketti
Kun varaat matkapaketin Tjäreborgilta, sinun ei tarvitse stressata ja huolehtia lomamatkastasi. Me hoidamme käytännön järjestelyt lentoyhtiöiden, hotellien ja muiden tahojen kanssa.

Matkapaketin kylkiäisenä tulee aina aimo annos turvaa. Lomamatkasi on matkapakettilain suojaama. Matkanjärjestäjänä huolehdimme esimerkiksi aina paluumatkasta Suomeen, jos maailmalla tapahtuisi jotakin ennakoimatonta. Vuosien mittaan kohdalle on osunut monenlaista, tuhkapilvistä lentolakkoihin ja hiekkamyrskyihin, mutta aina huolehdimme asiakkaamme takaisin kotiin. Ja jos paluu viivästyisi, järjestäisimme tietysti majoituksen.

Rahat takaisin
Seuraamme tarkasti ulkoministeriön ja muiden viranomaisten suosituksia. Jos varaamaasi matkaa ei pystyttäisikään toteuttamaan, saat rahasi takaisin kahden viikon kuluessa.

Kun olet varannut Tjäreborgin matkapaketin, et joudu käyttämään aikaa ja vaivaa saadaksesi rahasi takaisin. Sinun ei tarvitse hakea palautuksia erikseen lentoyhtiöltä, hotelleilta, kuljetuksien järjestäjiltä jne. – me hoidamme sen puolestasi.

Mutkattomat muutokset ja peruutukset
Kun varaat meiltä lomalentopaketin, voit liittää varaukseesi myös Tjäreborgin kattavan Muutos- ja peruutusturvan. Sen avulla saat väljemmät matkaehdot ja enemmän joustoa suunnitelmiisi ennen matkaa. Jos valitset lomallesi reittilentopaketin, voit liittää siihen peruutusvakuutuksen.

Muutos- ja peruutusturva tuo lomalentopakettiisi joustoa, eikä vain siinä tapauksessa, jos sairastut ennen matkaa. Joskus suunnitelmat vain muuttuvat, ja saatat haluta siirtää tai muuttaa varaustasi.

Myös varsinaisen matkavakuutuksen saat tarvittaessa meiltä. Yhteistyökumppanimme Goudan kautta voit vakuuttaa itsesi ja matkatavarasi lomasi ajaksi esimerkiksi sairastumisen tai tapaturman varalta.

Lue lisää lomasi turvaamisesta

Luotettava ja turvallinen loma
Poikkeustilanteiden varalta meillä on ympäri vuorokauden toimiva valmiusorganisaatio, joka on yhteydessä viranomaisiin kotona ja lomakohteessa. Poikkeustilanteessa pidämme sinut aina ajan tasalla tilanteesta. Ensin keskitymme asiakkaisiin, jotka ovat juuri lähdössä tai palaamassa. Seuraavaksi olemme aikajärjestyksessä yhteydessä muihin asiakkaisiin, joiden varaukseen tilanne vaikuttaa.

Pitkän kokemuksemme myötä meillä on toimivat järjestelmät ja hyvät yhteydet viranomaisiin lomakohteissa ja kotona. Sen ansioista pystymme toimimaan viivytyksettä, jos jotakin odottamatonta tapahtuu. Noudatamme aina myös IATA:n suosituksia turvallisen lentoliikenteen takaamiseksi.

Lue lisää turvallisuuskysymyksistä

Aina tavoitettavissa
Henkilökuntamme lomakohteissa on valmiina 24 h, jos tarvitset apua lomasi aikana. Esimerkiksi kesäkaudella n. 500 pohjoismaista työntekijää on kohteissa varmistamassa, että lomasi sujuu parhaalla mahdollisella tavalla.

Riippumatta siitä millaisen matkapaketin valitset, olemme aina tavoitettavissa ympäri vuorokauden. Lomalentokohteissamme saat aina saapuessasi tekstiviestin, jossa kerromme miten saat meihin yhteyttä vaikkapa jos haluat päiväsaikaan kysyä retkistä tai jos tarvitset äkillisesti apua yöaikaan. Aivan kaikissa lomalentokohteissa meillä ei ole omaa henkilökuntaa paikan päällä, mutta silloinkin olemme tavoitettavissa palvelupuhelimen kautta. Myös jos valitset omatoimisen reittilento + hotelli -matkapaketin lomakohteeseen, jossa meillä ei ole omaa henkilökuntaa, saat meihin tarvittaessa puhelimitse yhteyden ympäri vuorokauden.

Lue lisää palvelusta

Varaa nyt – päätä myöhemmin
Lomalennoilla toteuttavien matkapakettien loppumaksu erääntyy Tjäreborgilla 45 vrk ennen matkaa. Eli tavallisesti ehdit varaamisen jälkeen vielä harkita valintaasi ilman että se maksaa maltaita.

Kun valitset matkapaketin lomalennoilla, maksat maksat viikon kuluessa varausmaksun ja loppumaksun vasta 45 vrk ennen matkaa. Reittilennoilla toteutettavissa matkapaketeissa maksuaika määräytyy lentoyhtiön ja hotellin sääntöjen mukaan ja on tavallisesti lyhyempi.

Lue tarkemmin maksuehdoista

Yli 55 vuotta kokemusta
Olemme jo yli 55 vuoden ajan olleet mukana luomassa ja kehittämässä suomalaiseen lomamakuun sopivia matkoja. Tiedämme siis, mitä tarvitaan, jotta lomastasi tulee vuoden kohokohta.

Yrityksenä meillä on jo vuosikymmenien historia, mutta niin on myös monilla työntekijöillämme. Monet meistä ovat aloittaneet matkailualan uransa lomakohteissa eri puolilla maailmaa. Eikä ole lainkaan poikkeuksellista, että myös johtajillamme on kokemusta matkaoppaan työstä. On myös mukavaa, että monien työntekijöidemme lapset haluavat lähteä oppaaksi kuten vanhempansa.

Taloudellinen turva
Matkapaketti takaa sinulle vaivattoman ja turvallisen lomamatkan, mutta lisäksi se turvaa myös lomamatkaan sijoittamaasi rahaa. Matkapaketin ostaja saa rahansa takaisin, jos matkaa ei pystytä toteuttamaan. Tjäreborg on myös asettanut Kilpailu- ja kuluttajavirastoon matkapakettilain mukaisen vakuuden.

Jos vastoin odotuksia et ole tyytyväinen lomamatkaasi emmekä pääse siitä yhteisymmärrykseen, voit hakea ratkaisua Kuluttajaneuvonnan tai viime kädessä Kuluttajariitalautakunnan kautta. Tjäreborg noudattaa aina Kuluttajariitalautakunnan ratkaisua – vaikka meillä olisikin eri näkemys.

Paikallinen osallistuminen
Yhteistyömme monissa lomakohteissa hotellien ja muiden paikallisten kumppanien kanssa on kestänyt jo vuosikymmeniä. On siis luonnollista osallistua ja pyrkiä kehittämään paikallisia oloja sekä talouden, sosiaalisten näkökohtien että ympäristönsuojelun kannalta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa olemme saaneet aikaan positiivista kasvua, mikä on hyödyttänyt paikallisia asukkaita.

Pyrimme tukemaan lomakohteita ja tekemään jotakin paikallisen yhteisön hyväksi – vaikkapa kuljettamaan lennoillamme koulutarvikkeita Gambiaan tai auttamaan Lesboksen matkailua takaisin jaloilleen. Code of Conduct sisältää tärkeimmät toimintamme ohjaavat perusperiaatteet, jotka raamittavat työtä myös lomakohteissa esimerkiksi työsuhteisiin, työoloihin ja ihmisoikeuksiin liittyen.

Lue lisää vastuullisuudesta

Asiakastyytyväisyys
Olemme alusta asti painottaneet toiminnassamme asiakastyytyväisyyttä. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme ja pyrimme yhä parempaan laatuun. Sillä laatu tarkoittaa tyytyväisiä asiakkaita – ja tyytyväiset asiakkaat palaavat yhä uudelleen.

Pyrimme tuomaan asiakaspalautetta avoimesti esiin ja siksi näytämme nettisivuillamme hotellien saamat asiakasarvosanat. Tärkein työkalumme on palautekysely, jolla kartoitamme asiakkaiden mielipiteitä loman jälkeen. Suurin osa asiakkaistamme vastaa kyselyyn, ja sillä on meille suuri merkitys.

Lue lisää asiakastyytyväisyydestä

Laadukas kokonaiselämys
Kun matkustat lomalle oman Sunclass Airlines -lentoyhtiömme siivin ja asut jossakin omista konseptihotelleistamme (Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing tai Sunprime Hotels), saat parhaan lomakokemuksen, mitä voimme tarjota.

Omilla Sunclass Airlinesin lomalennoillamme ja omissa konseptihotelleissamme voimme suoraan vaikuttaa asiakaskokemukseen. Voimme tehdä muutoksia ja parannuksia asiakkaidemme toiveiden mukaan esimerkiksi perustuen palautekyselyihin, jotka asiakkaat täyttävät lomamatkansa jälkeen.

Pohjoismaisuus
Olemme kehittäneet hotellikonseptejamme ja palveluamme jo kymmenien vuosien ajan siten, että se vastaa suomalaisten asiakkaidemme lomatoiveita. Pohjoismaisena yhtiönä voimme keskittyä siihen, mikä on on tärkeää juuri meidän asiakaskunnallemme, ja se se tekee lomailusta helppoa, mukavaa ja turvallista.

Lomakokemuksesi on suunniteltu pohjoismaiseen makuun, aina varaamisesta siihen saakka kun laskeudut taas koti-Suomen kamaralle. Tjäreborg on osaa vahvaa pohjoismaista yritystä ja meillä on omat matka-asiantuntijat, oma lentoyhtiö, useita omia lomahotelleja ja oma palveluorganisaatio ulkomaan lomakohteissa. Tämä kaikki yhdessä antaa meille hyvät edellytykset toteuttaa pohjoismaisia lomatoiveita.

Tapaat aina pohjoismaista henkilökuntaa Sunclass Airlinesin lennoilla ja suurimmissa lomakohteissamme. Kun valitset jonkun omista hotelleistamme - Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club by Sunwing tai Sunprime Hotels - voit olla varma että jopa huoneen vaatenaulakko on sellainen kuin se on, koska asiakkaamme ovat toivoneet niin.

Turvallisuus
Asiakkaamme ovat aina etusijalla, ja pidämme sinusta huolta parhaalla mahdollisella tavalla joka tilanteessa. Tarvittaessa käytössämme ovat ulkopuoliset SOS Internationalin ja EuroAlarmin kriisiammattilaiset, jotka voivat päästä nopeasti paikan päälle.

Pohjoismainen valmiusorganisaatiomme ja sen keskus toimii ympäri vuorokauden. Siellä käsitellään eri puolilta maailmaa tulevia raportteja poikkeustilanteista, arvioidaan niitä ja jaetaan informaatiota eteenpäin. Valmiustasoa voidaan nostaa tai ottaa käyttöön kriisiorganisaatio, jos tilanne niin vaatii.

Lue lisää valmiusorganisaatiostamme

Taattua laatua
Taataksemme turvallisuuden ja laadun teemme yhteistyötä Intertek Cristalin kanssa. Ulkopuolinen ja riippumaton kumppani asettaa vaatimukset esimerkiksi hotelleille, retkille, bussiyhtiöille jne.

Jokainen hotelli tarkastetaan ennen lomakauden alkua. Sen jälkeen henkilökuntamme seuraa mahdollisten puutteiden korjaamista. Jos hotellit eivät ole yhteistyöhaluisia tai eivät tee vaadittuja korjauksia, päätämme yhteistyön. Samat käytännöt koskevat muita yhteistyökumppaneitamme esim. retkillä tai kuljetuksissa.

Travel with care -tunnus

Vastuullisia lomia

Matkanjärjestäjänä meillä on myös vastuu siitä, että tuotamme lomamatkoja ilmastoa ja ympäristöä kunnioittaen. Perustimme ensimmäisen ympäristötyötyöryhmämme jo 1990, ja nykyään meillä on selkeä vastuullisuusstrategia ja tavoitteet, jotta sinä voit lomailla hyvällä omallatunnolla. Nyt ja tulevaisuudessa.

Matkanjärjestäjänä meillä on myös vastuu siitä, että tuotamme lomamatkoja ilmastoa ja ympäristöä kunnioittaen. Perustimme ensimmäisen ympäristötyötyöryhmämme jo 1990, ja nykyään meillä on selkeä vastuullisuusstrategia ja tavoitteet, jotta sinä voit lomailla hyvällä omallatunnolla. Nyt ja tulevaisuudessa.
Välttämättömät evästeet tekevät verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja kuten sivustolla navigoinnin ja pääsyn sivuston suojattuihin osioihin. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.
Toiminnalliset evästeet mahdollistavat verkkosivuston ulkoasua tai toimintoja muuttavan tiedon tallentamisen. Näitä tietoja ovat esimerkiksi tekemäsi matkahaut. Näitä tarvitaan sivuston optimaaliseen toimintaan.
Tilastoevästeet auttavat sivuston omistajia ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa, keräämällä ja raportoimalla tietoja.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivustolla kävijöiden seurantaan. Tarkoituksena on näyttää mainoksia, jotka ovat sopivia ja kiinnostavia yksittäisille käyttäjille, ja siten arvokkaampia julkaisijoille ja kolmansien osapuolten mainostajille.