Kohteessa

Useimmilla mailla on omat hygienia- ja turvallisuusmääräyksensä koskien
esimerkiksi sosiaalisen turvavälin noudattamista yleisillä paikoilla, kaupoissa, liikennevälineissä ja nähtävyyksillä. Myös kasvosuojaimen käyttö saattaa olla pakollista, joten huolehdithan, että sinulla on kasvosuojain mukana liikkuessasi hotellin ulkopuolella.

Pysy ajan tasalla omaa lomakohdettasi koskevista säännöistä. Uudella Re-open EU:n -sivuilla on paljon hyvää tietoa.

Saapuminen kohteeseen

Tietyillä lentokentillä matkustajilta saatetaan mitata kuume tai heille voidaan tehdä covid-19-testi. Tietyt maat edellyttävät myös, että matkustajat täyttävät matkustajalomakkeen jo etukäteen tai maahan saavuttuaan. Lisätietoa vaadittavista matkustajalomakkeista.

Ohjeita sinulle, joka olet lähdössä kesällä Tjäreborgin tilauslennolla Kreikkaan tai Kyprokselle.

Kreikka
Lue lisää Kreikkaan saapuville saatetaan tehdä satunnaisia koronatestejä. Jos koronatesti on positiivinen, Kreikan viranomaiset ottavat sinuun yhteyttä ja sinut siirretään karanteeniin 14 päivän ajaksi Kreikan viranomaisten nimeämään hotelliin. Majoituskustannuksista vastaa Kreikan valtio.
 
Kreikan hotelleissa mitataan myös kuumetta asiakkailla varotoimenpiteenä. Asiakkaat, joilla todetaan kuumetta ohjataan sairaalaan tai lääkäriin Covid-19 testiä varten.
 
Huomioi, että Kreikka vaatii, että matkustajalomake on täytetty viimeistään 24 tuntia ennen matkaa. Lisätietoa matkustajalomakkeesta.
 
Kasvosuojaimet
Huomioithan myös, että Kreikassa kasvosuojaimet ovat pakollisia kaikilla julkisilla paikoilla. Muista siis ostaa kasvosuojaimia hyvissä ajoin ennen matkaa. Voit tilata kasvosuojaimia airshoppenathome.com-verkkokaupasta tai ostaa useimmista hyvin varustelluista kaupoista ja apteekeista. Kasvosuojaimia tulee käyttää myös lentokentillä, lentokoneessa ja lentokenttäkuljetuksen aikana.
Piilota

Kypros
Lue lisää Matkustajilta saatetaan mitata lentokentällä maahan saavuttua kuume sekä heille voidaan tehdä satunnaisesti covid-19-testi. Kyproksen valtio vastaa kustannuksista. Jos koronatesti on positiivinen, siirretään henkilö karanteeniin erikoissairaalaan. Kyproksen viranomaiset vastaavat ruoka- ja majoituskustannuksista. Sairastuneen perhe tai matkaseura siirretään karanteeniin koronahotelliin. Kyproksen viranomaiset vastaavat ruoka- ja majoituskustannuksista.
 
Kasvosuojaimet
Huomioithan myös, että Kyproksella kasvosuojaimet ovat pakollisia kaikilla julkisilla paikoilla. Muista siis ostaa kasvosuojaimia hyvissä ajoin ennen matkaa. Voit tilata kasvosuojaimia airshoppenathome.com-verkkokaupasta tai ostaa useimmista hyvin varustelluista kaupoista ja apteekeista. Kasvosuojaimia tulee käyttää myös lentokentillä, lentokoneessa ja lentokenttäkuljetuksen aikana.
 
Huomioi, että Kypros vaatii, että matkustajalomake on täytetty ennen matkaa. Lisätietoa matkustajalomakkeesta.
 
Piilota

Muut kohteet
Lue lisää Suosittelemme, että otat selvää paikallisten viranomaisten antamista suosituksista ja määräyksistä matkakohteessasi. Lisätietoja voit lukea Ulkoministeriön ja Euroopan komission julkaisemalta Re-open EU -sivulta.Piilota

Lentokenttäkuljetukset

Noudatamme paikallisten viranomaisten määräyksiä, jotka voivat vaihdella eri maiden välillä. Käsidesin käyttäminen ennen bussiin nousemista ja kasvosuojainten käyttäminen on viranomaisten vaatimus useissa maissa. Olemme myös vähentäneet matkustajien määrää busseissa. Varaa lentokenttäkuljetukset matkallesi Omilta sivuilta.

Hyvä tietää: Paikallisissa kulkuneuvoissa, niin taksissa kuin linja-autossakin, kuljettajat vaativat yleensä kasvosuojaimen käyttämistä.

Hotelleissamme

Asetamme korkeat vaatimukset itsellemme ja teemme yhteistyötä riippumattoman yrityksen, Cristal International Standardsin kanssa, ja noudatamme omien vaatimustemme lisäksi myös paikallisten viranomaisten vaatimuksia, jotka saattavat yllättäen muuttua. Alla laajennetut hygienia- ja turvallisuuskäytäntömme omissa Sunwing, Sunprime ja O.B.C by Sunwing -hotelleissamme. Koko henkilökuntamme on koulutettu ja he ovat tietoisia uusista turvallisuuskäytännöistämme.

Muissa valikoimassamme olevissa hotelleissa seuraamme paikallisten viranomaisten suosituksia ja vaatimuksia.

Sisäänkirjautuminen
Lue lisää Uudet sisäänkirjautumisrutiinit ja turvavälimerkinnät, jotta sosiaalisia etäisyyksiä voidaan noudattaa.Piilota

Tehostetut siivouskäytännöt
Lue lisää Kaikkien huoneiden siivousta tehostetaan ja siivousrutiineja päivitetään koskien hotellin yleisiä tiloja, kuten allasalueet, ravintolat, oleskelutilat, wc:t, kuntosalit, spat ja Mini Landit. Käsidesiä on saatavilla eri puolilla hotellia vieraille sekä henkilökunnalle.Piilota

Sosiaaliset etäisyydet
Lue lisää Noudatamme paikallisia turvavälejä koskevia ohjeita. Ravintoloissa on joustavat ja pidennetyt aukioloajat ruuhkien välttämiseksi, pöytiä on vähemmän ja ne ovat myös kauempana toisistaan. Uudet tarjoilurutiinit ovat käytössä, ja ruoka tarjoillaan pöytiin à la cartena tai buffetista voimassa olevien suositusten ja rajoitusten mukaisesti. Turvavälimerkinnät on näkyvillä myös allasalueilla, rannoilla sekä aurinkotuolien ympärillä.Piilota

Hotellissa järjestettävien aktiviteettien ja viihdeohjelman sopeuttaminen
Lue lisää Osallistujien määrä on rajoitettu, huolehdimme turvavälien noudattamisesta ja useat aktiviteetit järjestetään ulkotiloissa.Piilota

Pyrimme minimoimaan käteisen rahan käsittelyn hotellissa ja kehoitamme sinua tutustumaan lomasi aikana hotelliasi ja lomakohdettasi koskeviin tietoihin sovelluksemme kautta.

Aktiviteetit ja retket

Lomakohteeseesi voit kätevästi tutustua esimerkiksi veneretkillä, käymällä markkinoilla tai osallistumalla kiertomatkoille. Tavoitteenamme on myös jatkossa tarjota vieraillemme mahdollisuuden tutustua lähemmin lomakohteeseen. Joissakin paikoissa vierailijoiden määrää rajoitetaan ja pääsyä tietyille alueille ja nähtävyyksille saatetaan myös rajoittaa.
Kunkin kohteen ajantasaiset tiedot päivitetään kohdetietoihin Tjäreborg.fi-sivuilla kohtaan "Aktiviteetit ja nähtävyydet/Kohdefakta”. Seuraamme luonnollisesti paikallisten viranomaisten suosituksia tarjotaksemme vieraillemme mahdollisimman turvallisen oleskelun lomakohteissamme.

Mikäli sairastut

Kuten aina matkalle lähtiessä, myös nyt kannattaa tarkistaa, että matkavakuutuksesi kattaa kulut, mikäli sairastut Covid-19 -virustautiin. Suosittelemme sen vuoksi, että otat yhteyden omaan vakuutusyhtiöösi. Voit myös ostaa Tjäreborgilta vakuutuksen, joka joko täydentää voimassa olevaa vakuutustasi, tai antaa sinulle täyden turvan.
Lue lisää

Mikäli sairastut lomakohteessa covid-19 -koronavirukseen

  • Ota yhteys Tjäreborgin oppaisiin kohteessa
  • Paikalliset säännöt ja ohjeet koskevat sinua ja matkaseuralaisiasi
  • Olemme täällä tietenkin sinua varten ja huolehdimme siitä, että löydämme sinulle ja matkaseurueellesi sopivan ratkaisun
  • Tjäreborg ei vastaa sairaanhoitokuluista, lennoista tai ylimääräisistä hotellikustannuksista.
  • Ota yhteys omaan vakuutusyhtiöösi ja huolehdit jo ennen matkalle lähtöä, että sinulla on hyvä ja kaiken kattava matkavakuutus.
  • Goudan vakuutuksia koskevia kysymyksiä ja vastauksia voit lukea tästä tästä.

Mikäli sairastut ja sinulla on covid-19 oireita, mitä silloin pitää tehdä?

  • Ota yhteys oman hotellisi henkilökuntaan, sillä heillä on velvollisuus informoida paikallisia viranomaisia, jotka puolestaan järjestävät paikalle lääkärin suorittamaan testin.
  • Paikalliset säännöt ja ohjeet koskevat sinua ja matkaseuralaisiasi
  • Ota yhteys Tjäreborgin oppaisiin kohteessa. Olemme täällä sinua varten ja autamme tarpeen mukaan.
  • Tjäreborg ei vastaa sairaanhoitokuluista, lennoista tai ylimääräisistä hotellikustannuksista.
  • Ota yhteys omaan vakuutusyhtiöösi ja huolehdi jo ennen matkalle lähtöä, että sinulla on hyvä ja kaiken kattava matkavakuutus.

Usein kysyttyä

Mitä tarkoittaa lisätyt siivousrutiinit?
Perusteellinen siivous, jossa kiinnitetään erityisesti huomiota kontaktipintoihin, kuten ovenkahvoihin, katkaisijoihin, pesutiloihin, hiustenkuivaajiin, kaukosäätimiin jne. Siivous suoritetaan ennen saapumista sekä säännöllisesti koko vierailun ajan.

Yleiset tilat, aurinkotuolit, uima-altaat ja wc-tilat – kuinka usein siivous tapahtuu ja mitä oikeasti tehdään?
Yleisten tilojen siivouksessa noudatetaan voimassa olevia sääntöjä ja suosituksia. Samalla huolehditaan myös riittävien etäisyyksien ja turvavälien noudattamisesta, esimerkiksi aurinkotuolien ympäristössä ja allasalueella.

Kuinka hotelliin sisäänkirjautuminen tapahtuu?
Noudatamme suositusta riittävän etäisyyden pitämisestä sekä vieraidemme että henkilökunnan välillä. Vain yksi ihminen kerrallaan saa kirjautua sisällä.

Minkälaiset ovat uudet tarjoilurutiinit?
Ruoka tarjoillaan joko à la cartena (pöytiintarjoilu) tai buffetista voimassa olevat rajoitukset ja suositukset huomioiden.

Minkälaiset rutiinit ovat käytössä lastenkerhossa ja Lollon & Bernien kanssa?
Lollo ja Bernie ovat paikalla omissa hotelleissamme, ja noudatamme tietenkin kaikkia viranomaisten määräyksiä, ja esimerkiksi tarvittava välimatka säilytetään myös näissä tapaamisissa, kuten kaikissa muissakin tapaamisissamme näinä aikoina.

Viihde ja muut palvelut
Kaikissa hotellin viihde-esityksissä ja aktiviteeteissa noudatetaan viranomaisten määräyksiä ja suosituksia, esimerkiksi osallistujien määrää rajoitetaan ja/tai tietyt aktiviteetit siirretään ulkotiloihin.

Mikäli hotellissani todetaan jonkun sairastuneen Covid 19 -koronavirukseen, vaikuttaako se jollain tavoin minun lomailuuni vai pidetäänkö hotelli avoinna tavalliseen tapaan kaikille muille vieraille?
Kreikassa, Espanjassa ja Kyproksella viranomaiset ovat vahvistaneet, että hotellit pidetään auki ja sairastunut siirretään johonkin toiseen hotelliin. 

Olen varannut hotellin, joka ei kuulu Tjäreborgin konseptihotellihin. Kuinka voin varmistaa, että hotellissani noudatetaan samoja turvallisuuskäytäntöjä kuin konseptihotelleissanne?
Kaikkien hotellien eri puolilla maailmaa tulee noudattaa koronaviruspandemian vuoksi viranomaisten antamia määräyksiä ja tiukennettuja toimenpiteitä, jotta hotellin toiminta voi ylipäätään jatkua. Seuraamme myös, että hotellit noudattavat vaatimuksia.

Mitä tapahtuu, jos kohde sulkeutuu yllättäen ja olen matkalla tilauslennolla?
Vieraidemme turvallisuus on meille aina ensiarvoisen tärkeää. Jos lomasi aikana tilanne kohteessa muuttuu oleellisesti ja vaikuttaa lomailuusi, huolehdimme sinusta kuten aina, esimerkiksi tuomme sinut tarpeen vaatiessa kotiin alkuperäistä paluulentoa aikaisemmin (tai alkuperäisen matkaohjelman mukaisesti).