En av Vings medarbetare sitter i en fåtölj på huvudkontoret i Stockholm

Kotimaan toiminnot ja ympäristö

Ympäristötyö ulottuu toimintamme kaikille osa-aluille ja kaikkiin toimipisteisiimme. Myös Suomen-toimistollamme on tavoitteena vähentää energiankulutusta ja jätteen määrää. Pyrimme myös jakamaan asiakkaillemme tietoa vastuullisesta lomailusta.

Esimerkkejä ja tuloksia:

  • Lopetimme painetun matkaesitteen tuotannon vuonna 2009.
  • Kaikki Pohjoismaissa tuotetut painotuotteemme painetaan ympäristökriteerejä noudattaen, ja ne ovat joutsenmerkittyjä. Painotuotteiden kokonaismäärä on vähentynyt merkittävästi, koska internetistä on tullut tärkein viestintäkanava.
  • Käytämme ympäristömerkittyä paperia lähes 100-prosenttisesti.
  • Noin 90 % käyttämästämme sähköstä on vihreää sähköä.
  • Noin 84 % Tjäreborgin asiakkaista varaa matkansa tjareborg.fi-sivuston kautta. Noin 95 % vastaanottaa myös matka-asiakirjansa sähköpostitse.
  • Ympäristönsuojeluun liittyvää tietoa ja koulutusmateriaalia on henkilöstön saatavilla intranetissä.
  • Asiakkaillamme on mahdollisuus vapaaehtoiseen päästökompensaatioon GreenSeatin kautta. Lisätietoa GreenSeatista löydät täältä. Lisäksi kerromme varauksen tehneelle asiakkaalle kompensointimahdollisuudesta myös sähköpostitse ennen matkaa.
  • Seuraamme ympäristötyön kehittymistä neljännesvuosittain, ja raportoimme vuosittain Nordic Leisure Travel Groupille.

Tietoa Tjäreborgista

Välttämättömät evästeet tekevät verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja kuten sivustolla navigoinnin ja pääsyn sivuston suojattuihin osioihin. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.
Toiminnalliset evästeet mahdollistavat verkkosivuston ulkoasua tai toimintoja muuttavan tiedon tallentamisen. Näitä tietoja ovat esimerkiksi tekemäsi matkahaut. Näitä tarvitaan sivuston optimaaliseen toimintaan.
Tilastoevästeet auttavat sivuston omistajia ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa, keräämällä ja raportoimalla tietoja.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivustolla kävijöiden seurantaan. Tarkoituksena on näyttää mainoksia, jotka ovat sopivia ja kiinnostavia yksittäisille käyttäjille, ja siten arvokkaampia julkaisijoille ja kolmansien osapuolten mainostajille.