Kysymyksiä ja vastauksia ryhmämatkoista

Olemme koonneet tähän usein kysyttyjä kysymyksiä ryhmämatkoihin liittyen. Vastaukset ovat suuntaa-antavia, ja tarkat yksityiskohdat, kuten hinnat ja määräpäivät, sovitaan jokaisen ryhmän osalta erikseen.

Miten ryhmämatka eroaa tavallisesta matkavarauksesta?

Ryhmä koostuu vähintään 15 henkilöstä, jotka matkustavat yhdessä samaan aikaan. Matkapaketti ryhmille sisältää vähintään lennot ja majoituksen ja usein myös erilaisia lisäpalveluita, kuten kuljetuksia tai kokoustilavarauksia. Tällaisen matkan varaaminen yksittäisvarauksina ei ole yleensä mahdollista, sillä esimerkiksi suuri määrä huoneita samasta hotellista vaati yleensä ryhmämatka-ammattilaisten erikoisjärjestelyjä.

Miten ryhmämatka varataan?

Helpoin tapa päästä alkuun on ottaa yhteyttä Tjäreborgin ryhmämyyntiin tarjouspyynnöllä. Jotta voimme tehdä toiveidesi mukaisen matkaehdotuksen, tarvitsemme suunnittelemastasi matkasta mahdollisimman paljon tietoa, esimerkiksi matkakohde, ajankohta, ryhmän koko, tarvittavien huoneiden lukumäärä ja matkalaisten iät, jos ryhmässä on myös lapsia tai nuoria.

Miten aikaisin ryhmämatkan varaukset pitäisi tehdä?

Nyrkkisääntönä voidaan sanoa, että mitä isompi ryhmä, sitä aikaisemmin ryhmämatkan valmistelu kannattaa aloittaa. Melko tavallista on, että esim. 20–50 henkilön ryhmämatkan varaukset ja valmistelut aloitetaan jo noin vuosi ennen matkan ajankohtaa. Näin voidaan varmistaa lentopaikat ja tarpeellinen määrä huoneita toivotusta hotellista.

Mitä ryhmämatka maksaa?

Ryhmämatkan hinta asettuu tavallisesti suurin piirtein samaan tasoon kuin yksittäinen, normaalihintainen varaus. Hintatasoon yleisesti vaikuttaa myös matkan ajankohta, korkeasesongin aikana myös ryhmämatkat ovat kalliimpia.

Missä vaiheessa matkalle osallistujat pitää sitovasti vahvistaa?

Tarvitsemme osanottajaluettelon kirjallisesti viimeistään 60 päivää ennen lähtöä.

Voiko ryhmämatkan osallistujia vaihtaa tai peruuttaa kokonaan?

Osallistujan vaihtaminen eli nimen muuttaminen matkalipuille on verrattaen yksinkertaista ja onnistuu usein kuluitta aivan lähtöön saakka.
Matkustaja voi toki myös peruuttaa matkansa kokonaan, mutta silloin kuvaan astuvat Tjäreborgin matkapakettiehtojen mukaiset peruutuskulut. Peruutuskulun suuruus riippuu ajankohdasta.

Maksaako jokainen osallistuja matkansa suoraan Tjäreborgille vai suoritetaanko maksu kerralla?

Maksu maksetaan yleensä kahdessa erässä, varausmaksuna ja loppumaksuna. Ryhmämatkan tilaaja/yhteyshenkilö huolehtii maksuista ja antaa matkaan lähtijöille käytännön ohjeet maksujen suorittamisesta.

Milloin matka maksetaan?

Tavallisesti varausmaksu maksetaan noin viikon sisällä tilauksesta tai sopimuksen mukaan. Loppumaksun eräpäivä on noin 45 päivää ennen matkaa.

Saako jokainen matkalainen erilliset matkaliput vai matkustaako ryhmä yhteisellä lipulla?

Lomalennoilla jokaiselle matkustajalle tehdään yleensä omat matka-asiakirjat. Matkaliput voidaan sopia toimitettavaksi joko suoraan osallistujille tai yhteisesti matkan tilaajalle.

Täytyykö ryhmällä olla nimetty matkanjohtaja ja mitä se tarkoittaa?

Kyllä, ryhmällä tulee olla myös yksi nimetty yhteyshenkilö mukana matkalla. Usein henkilö on matkan tilaaja, mutta ellei tilaaja ole mukana matkalla, hän voi ilmoittaa toisen yhteyshenkilön, joka edustamaan koko ryhmää erilaisissa matkaan liittyvissä käytännön kysymyksissä.

Ota yhteyttä Tjäreborgin ryhmäosastoon

Ota yhteyttä

Aloita ryhmämatkasi suunnittelu jo tänään ja ota yhteyttä meihin. Suunnitellaan yhdessä juuri teille sopiva matka!

Puh: 09 123 7681 Klo 10–12 (ma–to)

Jätä tarjouspyyntö: Täytä lomake

Puhelinnumero: 09 123 7681
Klo 10–12 (ma–to)

Jätä tarjouspyyntö:
Täytä lomake

Välttämättömät evästeet tekevät verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja kuten sivustolla navigoinnin ja pääsyn sivuston suojattuihin osioihin. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.
Toiminnalliset evästeet mahdollistavat verkkosivuston ulkoasua tai toimintoja muuttavan tiedon tallentamisen. Näitä tietoja ovat esimerkiksi tekemäsi matkahaut. Näitä tarvitaan sivuston optimaaliseen toimintaan.
Tilastoevästeet auttavat sivuston omistajia ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa, keräämällä ja raportoimalla tietoja.
Markkinointievästeitä käytetään verkkosivustolla kävijöiden seurantaan. Tarkoituksena on näyttää mainoksia, jotka ovat sopivia ja kiinnostavia yksittäisille käyttäjille, ja siten arvokkaampia julkaisijoille ja kolmansien osapuolten mainostajille.