Lapset ohjaajan kanssa liikuntatunnilla
Sport

Kaikki liikunta lasketaan!

Hauska treeni innostaa lasta

Tutkimusten mukaan 8 lasta 10:stä liikkuu liian vähän suosituksiin nähden, jonka mukaan sykettä nostavaa liikuntaa tulisi harrastaa vähintään tunti päivässä. Ruutuajan ja paikallaan istumisen vähentämiseen auttaa luonnollisesti se, että valitsee itseään innostavan ja motivoivan lajin.

Loma on oivallinen tilaisuus löytää hauskoja, mielenkiintoisia ja innostavia ympäristöjä. Useissa hotelleissamme on tarjolla monipuolinen valikoima erilaisia fyysisiä aktiviteetteja, jotka kehittävät sydämen ja keuhkojen kapasiteettia, lihasten ja luuston vahvuutta sekä ketteryyttä, nopeutta, liikkuvuutta ja keskittymiskykyä. Sen lisäksi, että liikkuminen lisää hyvinvointia, se tekee meistä myös iloisempia.

Liikkumisen positiiviset vaikutukset

Vähentää riskiä

  • tyypin 2 diabetekseen
  • sydän- ja verisuonitauteihin
  • ylipainoon
  • mielenterveyden ongelmiin
  • masennukseen

Edistää

  • sydämen ja keuhkojen kapasiteettia
  • lihasvoimaa
  • luuston vahvuutta
  • taipuisuutta
  • nopeutta
  • liikkuvuutta
  • reaktiokykyä
  • koordinaatiota
  • mielenterveyttä (välittäjäaineiden, kuten dopamiinin, serotoniinin ja endorfiinien vapautuminen ehkäisee masennusta ja nostaa mielialaa)



Parantaa

  • oppimis- ja keskittymiskykyä 
  • tarkkaavaisuutta
  • kognitiivisia kykyjä (erityisesti lapsen ongelmanratkaisu- ja keskittymiskyky paranevat)
  • stressinsietokykyä

Positiivinen vaikutus

  • itsetuntoon
  • itsekäsitykseen

Suositukset 6–17-vuotiaille lapsille ja nuorille

  • Kaikkien 6–17-vuotiaiden lasten ja nuorten tulisi olla fyysesti aktiivisia joka päivä.
  • Pitkä paikallaan istuminen tulee katkaista jonkinlaisella liikkumisella.
  • Lasten ja nuorten tulisi harrastaa vähintään 1 tunti päivässä sellaista aktiviteettia, joka nostaa sykettä ja hengästyttää.

Terveysasiantuntijamme:
Cecilia Westergård - terveyspedagogi, Ruotsin liikunta- ja terveystieteiden korkeakoulu GIH
Anna Dahlberg - terveysvaikuttaja ja kognitiivinen stressivalmentaja

Lähde:
Physical activity

Välttämättömät evästeet tekevät verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja, kuten sivustolla navigoinnin ja pääsyn sivuston suojattuihin osioihin. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.
Toiminnalliset evästeet mahdollistavat verkkosivuston ulkoasua tai toimintoja muuttavan tiedon tallentamisen. Näitä tietoja ovat esimerkiksi tekemäsi matkahaut. Näitä tarvitaan sivuston optimaaliseen toimintaan.
Tilastoevästeillä kerättävät ja raportoitavat tiedot auttavat meitä ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa. Tällaista tietoa on mm. miten usein vierailet sivustolla ja millä sivuilla. Tietojen avulla kehitämme sivuston ulkoasua, helppokäyttöisyyttä ja tehokkuutta. Käytämme tietoja myös sisällön personointiin ja markkinatutkimukseen.
Markkinointievästeitä käytetään seuraamaan kävijöiden liikkumista verkkosivustolla, jotta me ja yhteistyökumppanimme voimme näyttää kävijälle sopivaa ja kiinnostavaa sisältöä. Keräämme tietoja, mistä olet kiinnostunut, millä sivuilla käyt, millaisia mainoksia klikkaat, millaisista tuotteista tai palveluista olet kiinnostunut ja mitä ostat (nk. profilointi). Toteutamme kohdennettua markkinointia ja tarjouksia yhdessä kumppaniyritysten kanssa ja siinä tarkoituksessa myös jaamme tietoja.