Tärkeää tietoa - majoitus

Huone ja huoneisto

Kahden hengen huone

Kahden hengen huone kahdelle, jossa on kaksierillistä vuodetta tai parivuode. Kylpyhuone, jossa wc, suihku ja/taikylpyamme.

Yhden hengen huone

Useissa hotelleissa on vain rajoitettu määräyhden hengen huoneita. Yhden hengen huone on yleensä kalliimpi kuin kahdenhengen huone. Yhden hengen huoneet ovat yleensä pienempiä ja vaatimattomampiakuin muut huoneet. Lisämaksusta voi tietyissä hotelleissa ostaa kahdenhengen huoneen yhdelle.

Huoneisto

Huoneistoissa on kylpyhuone, jossa on wc,suihku tai kylpyamme. Keittiö tai keittonurkkaus olohuoneen yhteydessä. Keittovarustus on yleensähyvin yksinkertainen. Kaikissa huoneistoissa ei ole erillistä ruokailutilaatai ruokailutila voi olla parvekkeella/terassilla. Joissain hotelleissahuoneistojen sisustus ja koko saattavat vaihdella. Huoneistoissa siivoukseenei sisälly astioiden tiskaus.

Yleistä tietoa majoituksesta

Vuoteet

Vuoteet eivät välttämättä vastaa samaa tasoa kuin kotimaassa. Vuoteen pituus voi olla alle 2 metriä. Myös petauspatjat saattavat puuttua. Grand lit-parivuode on leveydeltään 110-140 cm ja käsittää yhtenäisen patjan kahdelle. Lisävuoteena voi olla vuodesohva, avattava nojatuoli, kerrossänky tai erillinen avattava vuode ja lisävuoteiden mukavuus ja koko ei välttämättä vastaa normaalisänkyä. Lisävuode tulee pedata itse. Huomaa myös, että lisävuode pienentää huoneen/huoneiston pinta-alaa. Osassa hotelleista on normaalia leveämmät ns. Queensize tai Kingsize-vuoteet, jolloin useamman kuin kahden hengen majoittuessa huoneeseen ei erillisiä lisävuoteita välttämättä ole saatavissa. Pinnasänky on useimmiten lisämaksullinen.

Kylpyhuone

Huoneissa/huoneistoissa on kylpyhuone jossa on suihku ja wc mikäli muuta ei ole mainittu. Huomaa, että veden paine voi joissain hotelleissa tai ajoittain olla huono.

Valaistus/sähkö

Sähkön toimitus saattaa olla epäsäännöllistä tai rajoitettua. Joissain huoneissa valaistus on vähäinen ja esim. yövalot voivat puuttua. Usein sähkö/valaistus vaatii avainkortin asettamista huoneessa olevaan alustaan. Katuvalaistus voi olla vähäistä tai puuttua kokonaan joissain kohteissa.

Internet

Nettiyhteydet useissa kohteissa eivät ole yhtä nopeat ja luotettavat kuin kotimaassa, joten toimintahäiriöt ovat mahdollisia.
Tjäreborg ei vastaa hotellitiedoissa mainittujen verkkoyhteyksien toimivuudesta.

Siivous

Joka hotellin tietojen kohdalla on ilmoitettu siivouspäivien määrä. Tähän lukumäärään kuuluu sekä saapumis- että lähtöpäivän siivous. Normaaliin siivoukseen kuuluu lattian ja tasojen pyyhkiminen, kylpyhuoneen siistiminen ja roskien vienti. Tiskaus ei kuulu siivoukseen eikä tiskausvälineet kuulu huoneiston varustukseen. Siivous voi tapahtua joko aamu- tai iltapäivällä. Lakanat vaihdetaan yleensä kerran tai kaksi kertaa viikossa, saapumispäivä mukaan luettuna. Pyyhkeet vaihdetaan myös yleensä kaksi kertaa viikon aikana. Useissa hotelleissa pyritään ympäristöystävälliseen toimintaan ja pyyhkeet vaihdetaan vain, mikäli ne on jätetty lattialle merkiksi vaihtopyynnöstä. Matkajokerimatkoilla ei huoneita välttämättä siivota lainkaan. Pitkillä lomilla lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan harvemmin.

Välttämättömät evästeet tekevät verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja, kuten sivustolla navigoinnin ja pääsyn sivuston suojattuihin osioihin. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä.
Toiminnalliset evästeet mahdollistavat verkkosivuston ulkoasua tai toimintoja muuttavan tiedon tallentamisen. Näitä tietoja ovat esimerkiksi tekemäsi matkahaut. Näitä tarvitaan sivuston optimaaliseen toimintaan.
Tilastoevästeillä kerättävät ja raportoitavat tiedot auttavat meitä ymmärtämään, miten käyttäjät ovat vuorovaikutuksessa sivuston kanssa. Tällaista tietoa on mm. miten usein vierailet sivustolla ja millä sivuilla. Tietojen avulla kehitämme sivuston ulkoasua, helppokäyttöisyyttä ja tehokkuutta. Käytämme tietoja myös sisällön personointiin ja markkinatutkimukseen.
Markkinointievästeitä käytetään seuraamaan kävijöiden liikkumista verkkosivustolla, jotta me ja yhteistyökumppanimme voimme näyttää kävijälle sopivaa ja kiinnostavaa sisältöä. Keräämme tietoja, mistä olet kiinnostunut, millä sivuilla käyt, millaisia mainoksia klikkaat, millaisista tuotteista tai palveluista olet kiinnostunut ja mitä ostat (nk. profilointi). Toteutamme kohdennettua markkinointia ja tarjouksia yhdessä kumppaniyritysten kanssa ja siinä tarkoituksessa myös jaamme tietoja.